نکات هر فصل را اینجا بصورت متن خلاصه شده و دقیق و بدون غلط تایپی بنویسید و در تالار الماس منتشر کنید.
حتما نکات مربوط به همین کتاب و همین فصل باشد و نکات کتاب ها و فصل ها را در موضوع خودش بارگذاری کنید.
حیطه شناختی> حیطه های اهداف آموزشی> 1- حیطه عاطفی 2- حیطه روانی حرکتی
آشکارترین نیازهای دانش آموزان > نیازهای فیزیولوژیک
قضاوت و ارزیابی اشاره به سطح ارزشیابی حیطه شناختی دارد.
حیطه شناختی> 1-دانش 2- درک و فهم 3-کاربرد 4- تجزیه و تحلیل 5- ترکیب 6- ارزشیابی
حیطه عاطفی> 1-دریافت و توجه 2- پاسخ دادن 3-ارزش گذاری 4- سازمان دهی ارزش ها 5- درونی شدن ارزش ها
حیطه روانی - حرکتی>1-مشاهده و تقلید 2-اجرای عمل بدون کمک 3-دقت در عمل 4-هماهنگی حرکات 5-عادی شدن عمل
مراحل تحلیل و تنظیم آن> 1-هدف های آموزشی 2-موقعیت آموزشی 3-محتوا روش و وسایل آموزشی 4- نظام ارزشیابی
مراحل نگارش اهداف آموزشی> 1- تعیین هدف یا هدف های کلی 2- تبدیل اهداف کلی به اهداف واسطه ای یا جزئی 3- تبدیل هدف های واسطه ای به هدف های عینی و قابل مشاهده 4- بازنگری و تنظیم مجدد اهداف آموزشی
کارکردهای هدف های عینی خوب تعریف شده> 1-تمرکز روی برنامه ریزی درسی 2-طراحی رخداد آموزشی موثر 3-طراحی شیوه های ارزشیابی معتبر 4-اجرای موثر تدریس
تحلیل و تعیین موقعیت آموزشی>1-رخداد آموزشی 2-رابطه بین اهداف آموزشی 3-تعیین رفتار ورودی 4-ارزشیابی تشخیص 5-تعیین اولین گام آموزشی
تحلیل و تعیین محتوا روش و وسایل آموزشی>1-محتوا 2- روش آموزش 3-وسایل آموزشی
شیوه تجزیه و تحلیل محتوا> 1- عینی بودن 2- منظم بودن 3-آشکار بودن 4- مقداری بودن
مراحل تحلیل محتوا> 1-مشخص ساختن هدف تحلیل 2-جمع آوری نمونه های مورد تحلیل 3-تقسیم مجموعه مورد بررسی به واحدهای مختلف 4-طبقه بندی واحدها 5- ارزیابی عینی طبقه ها
وسایل آموزشی> 1- وسایل آموزشی معیاری 2- وسایل آموزشی تسهیل کننده