92009547(21)98+
info@myestekhdam.com

نکات مهم کتاب روش ها و فنون تدریس فصل 6

ارائه کننده : مدیر در ۲ آبان ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۴
مدیر

مدیر

کارمند
دانشمندبرجسته
کاربر ویژه انجمن
نوشته: 120
لایک: 28
عضویت از: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

نکات هر فصل را اینجا بصورت متن خلاصه شده و دقیق و بدون غلط تایپی بنویسید و در تالار الماس منتشر کنید.

حتما نکات مربوط به همین کتاب و همین فصل باشد و نکات کتاب ها و فصل ها را در موضوع خودش بارگذاری کنید.

۲ آبان ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۴
0 لایک
عذرا دولتی

عذرا دولتی

دانشجو
دانش پژوه کوشا
طراح جدید
نوشته: 2
لایک: 3
عضویت از: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

یادگیری شما مهارت‌ها،  گرایش ها و دانش ها ، و معلوماتی که ما در طول زندگیمون کسب میکنیم.

۳ آبان ۱۴۰۳ | ۱۶:۲۷
0 لایک
عذرا دولتی

عذرا دولتی

دانشجو
دانش پژوه کوشا
طراح جدید
نوشته: 2
لایک: 3
عضویت از: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

درس روش ها و فنون تدریس صفحه ۱ تا ۱۰

دو نوع رفتار داریم در زمینه یادگیری ، یکی آشکار هست و دومی نهان ، رفتار آشکار مستقیم هست و قابل مشاهده

رفتار نهان غیر مستقیم و قابل مشاهده نیست

نخستین صفتش تغییر هست

جریان داره ، تحمل فرد و محیط هست

جامع ترین و کاملترین از هیلگارد و مارکوئیز هست که میگن یادگیری فرایند تغییرات نسبتا پایدار در توان بالقوه فرد

یادگیری از نظر گشتالت کسب بینش های جدید در بینش های گذشته است

منظور از فرایند : وقایع و روابط پویا و جاری مستمر و پیوسته در حال تغییر

یکی از مشخصه های فرایند پویا و جاری بودنش است که دراثر تعامل اجزاء و متغیرهای موجود صورت می‌گیرد

مهمترین و اولین نشانه یادگیری در انسان  رفتارهای شفاهی او مثل راه رفتن ، نوشتن و فکر کردن و...

خو گیری و حساس شدن مثال‌هایی از رفتار نسبتا پایدار در اثر تجربه

یادگیری غیر تدافعی به پاره ایی از موفقیت هاکه عمری نسبتا طولانی دارن و شرط نسبتا پایدار و این یادگیری از شوارتز و بارکر

به مجموعه ای از اعمال و رفتار رفتار می‌گویند

تغییر در توان رفتاری یادگیرنده زمانی یادگیری محسوب می‌شود که بر اثر تجربه چه عمد و چه غیر عمدی بوجود بیاد. عمدی مثل آموزش در مدارس ، غیر عمدی ارتباطات با دیگران

۳ آبان ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۵
3 لایک
طیبه توکلی

طیبه توکلی

دانشجو
دانش پژوه کوشا
طراح جدید
نوشته: 4
لایک: 3
عضویت از: ۶ مهر ۱۴۰۳

یکی از نظریه پردازان شرطی ثرندایک است .

پژوهشش درباره رفتارحیوانات رادرکتاب هوش حیوانی منتشر کرد.

از نظر او عوامل انسان و شرایط موثر در یادگیری سه قانون اصلی دارد،:

۱.قانون اثر

۲.قانون آمادگی

۳.قانون تمرین

#قانون آمادگی به دوامربستگی دارد:الف)توانایی کاروفعالیت ب)رغبت به کاروفعالیت

#در قانون تمرین دوعامل قابل توجه است الف)عامل شدت ب)عامل تازگی


۵ آبان ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۸
0 لایک
طیبه توکلی

طیبه توکلی

دانشجو
دانش پژوه کوشا
طراح جدید
نوشته: 4
لایک: 3
عضویت از: ۶ مهر ۱۴۰۳

نظریه برونر:

مطالعه فرآیند یادگیری در کلاس درس

صاحب نظر یادگیری اکتشافی است.

چهارعمل مهم در تبیین یادگیری در نظریه برونر

۱.تاکید بر فرایند یادگیری

۲.تاکید بر ساخت یادگیری

۳.تاکید بر اهمیت شهود

۴.تاکید بر اهمیت انگیزه درونی

چهارانگیزه درونی از نظر برونر:1.میل به یادگیری۲.کشش ذاتی همکاری با دیگران ۳.کنجکاوی و میل به تحقیق برای رفع ابهام ۴.انگیزه قابلیت یافتن و توانمند شدن

#در نظریه برونر نگرش و بینش فراگیر بسیار مهم است.


۶ آبان ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۶
0 لایک

گزارش

لطفا در چند خط کوتاه و واضح توضیح دهید