نکات هر فصل را اینجا بصورت متن خلاصه شده و دقیق و بدون غلط تایپی بنویسید و در تالار الماس منتشر کنید.
حتما نکات مربوط به همین کتاب و همین فصل باشد و نکات کتاب ها و فصل ها را در موضوع خودش بارگذاری کنید.
ازصفحه 31تا40
از آنجا که اعداد کسری و سایر اعداد حقیقی در پایه اول ابتدایی هنوز مطرح نشدهاند لذا از مفهوم بین برای معنای عددی استفاده شده است
در ساعت پیش از مفهوم بین مفاهیم کمی گذشته و کمی مانده به ساعت مطرح میشوند تا مقدمه برای مفهوم بین مطرح شود
مقایسه طولها تعمیمی از مقایسه تعداد اعضای مجموعههاست
برای گذر از مفهوم کوچکتر و بزرگتر گسسته به کوچکتر و بزرگتر پیوسته باید از ابزار کمک گرفت و آن ابزار در این برنامه آموزشی چینه است
برای محاسبات ارقام دهگان یا بالاتر از میله شمارشی استفاده میشود
برای محاسبات چندین رقمی استفاده از چینه مناسب نیست اما برای درک ملموس محاسبات یک رقمی چینه نقش اساسی ایفا میکند
هم برای دانش آموزان دست ورز و هم برای دانش آموزان تصویری چینه وسیله مناسبی است برای درک عدد و محاسبات جمع و تفریق
برای محاسبات ساده انگشتان وسیله مناسب برای دانش آموزان دست ورز و دانش آموزان تصویری است
کار با انگشتان برای محاسبات دو رقمی نیز ممکن است اما کمی پیچیده میشود نباید به دانش اموزان فشار آورد که مهارت استفاده از انگشتان را تا اعداد دو رقمی نیز تعمیم دهند
زمان ازبغرنج ترین مفاهیمی است که در کلاس درس ریاضی دبستان مطرح میشود
ازصفحه 31تا40
از آنجا که اعداد کسری و سایر اعداد حقیقی در پایه اول ابتدایی هنوز مطرح نشدهاند لذا از مفهوم بین برای معنای عددی استفاده شده است
در ساعت پیش از مفهوم بین مفاهیم کمی گذشته و کمی مانده به ساعت مطرح میشوند تا مقدمه برای مفهوم بین مطرح شود
مقایسه طولها تعمیمی از مقایسه تعداد اعضای مجموعههاست
برای گذر از مفهوم کوچکتر و بزرگتر گسسته به کوچکتر و بزرگتر پیوسته باید از ابزار کمک گرفت و آن ابزار در این برنامه آموزشی چینه است
برای محاسبات ارقام دهگان یا بالاتر از میله شمارشی استفاده میشود
برای محاسبات چندین رقمی استفاده از چینه مناسب نیست اما برای درک ملموس محاسبات یک رقمی چینه نقش اساسی ایفا میکند
هم برای دانش آموزان دست ورز و هم برای دانش آموزان تصویری چینه وسیله مناسبی است برای درک عدد و محاسبات جمع و تفریق
برای محاسبات ساده انگشتان وسیله مناسب برای دانش آموزان دست ورز و دانش آموزان تصویری است
کار با انگشتان برای محاسبات دو رقمی نیز ممکن است اما کمی پیچیده میشود نباید به دانش اموزان فشار آورد که مهارت استفاده از انگشتان را تا اعداد دو رقمی نیز تعمیم دهند
زمان ازبغرنج ترین مفاهیمی است که در کلاس درس ریاضی دبستان مطرح میشود
دانش آموز در این سن نه درک ملموسی از ثانیه دارد و نه دقیقه و نه ساعت اما تنها ابزاری که توسط ان حرکت پیوسته عدد مطرح میشود همان ساعت است
ساعت به عنوان یک محور اعداد که مدور است عمل میکند
تنوع نماد عدد در ماشین حساب نیز اتفاق میافتد در ماشین حساب با نمادهایی که عدد دیجیتال و عدد انگلیسی آشنا میشوند که بعدها در ساعت نیز به کار خواهد گرفت
تقریب زدن ساعت از تقریب زدن در اندازهگیری سادهتر است چون واحد تقریب زدن همیشه در زمان ثابت است اما در اندازهگیری تنوع واحدها مطرح میشود
مقدمات احتمال برای سال دوم دبستان در نظر گرفته شده است
نمودار چوب خطی هم برای شمارش و هم سرشماری به کارمیرود
ابزار خطکش در پایه اول ابتدایی مورد نظر میباشد بدون مقیاس و درجه است در واقع هدف استفاده از خطکش اندازهگیری نیست بلکه رسم خط راست و کسب مهارت در استفاده درست از این ابزار مورد نظر است
چه دانش آموزانی ازنمایش اعداد روی محور رابهتردرک میکنند؟دانش آموزان تصویری
چه دانش آموزانی باکمک میله های شمارشی درک بهتری دارند؟ دانش آموزان دست ورز
چینه برای چه دانش آموزانی وسیله مناسبی برای درک عدد ومحاسبات جمع وتفریق است؟ دانش آموزان تصویری ودست ورز
ابزاری برای درک تعدادزیرپنج بدون شمارش وجمع وتفریق باانتقال است؟ انگشتان
ازبغرنج ترین مفاهیمی است که درکلاس درس ریاضی دبستان مطرح می شود؟ زمان
هم برای شمارش وهم برای سرشماری بکارمی رود؟نمودار چوب خطی
یکی ازمهارت موردنظردرآموزش ریاضی چیست؟استفاده ازابزارهای مختلف است
ساعت به عنوان چه چیزی معرفی می شود؟ به عنوان وسیله ای برای گسسته کردن شمارش زمان