نکات هر فصل را اینجا بصورت متن خلاصه شده و دقیق و بدون غلط تایپی بنویسید و در تالار الماس منتشر کنید.
حتما نکات مربوط به همین کتاب و همین فصل باشد و نکات کتاب ها و فصل ها را در موضوع خودش بارگذاری کنید.
ازصفحه 31تا40☆
از آنجا که اعداد کسری و سایر اعداد حقیقی در پایه اول ابتدایی هنوز مطرح نشدهاند لذا از مفهوم بین برای معنای عددی استفاده شده است
در ساعت پیش از مفهوم بین مفاهیم کمی گذشته و کمی مانده به ساعت مطرح میشوند تا مقدمه برای مفهوم بین مطرح شود
مقایسه طولها تعمیمی از مقایسه تعداد اعضای مجموعههاست
برای گذر از مفهوم کوچکتر و بزرگتر گسسته به کوچکتر و بزرگتر پیوسته باید از ابزار کمک گرفت و آن ابزار در این برنامه آموزشی چینه است
برای محاسبات ارقام دهگان یا بالاتر از میله شمارشی استفاده میشود سلماً برای محاسبات چندین رقمی استفاده از چین مناسب نیست اما برای درک ملموس محاسبات یک رقمی چینه نقش اساسی ایفا میکند
هم برای دانش آموزان دست فرض و هم برای دانش آموزان تصویری چینه وسیله مناسبی است برای درک عدد و محاسبات جمع و تفریق
برای محاسبات ساده انگشتان وسیله مناسب برای دانش آموزان دست ورز و دانش آموزان تصویری است
کار با انگشتان برای محاسبات دو رقمی نیز ممکن است اما کمی پیچیده میشود نباید به دانشآموزان فشار آورد که مهارت استفاده از انگشتان را تا اعداد دو رقمی نیز تعمیم دهند
زمان ازبغرنج ترین مفاهیمی است که در کلاس درس ریاضی دبستان مطرح میشود